
تسهیل و تسریع در ارائه خدمت از مزایای هوشمندسازی خدمات است
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی کمیته امداد، سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در دو سال اخیر سعی کرده خدمات خود را بر بستر اینترنت و با کمک سامانههایی که بدین منظور طراحی شده، به جامعه هدف ارائه دهد.
وی افزود: برای درخواستهای مددجویی، دو سامانه با عنوان «سامانه هوشمند امداد، یا سها» و «سیستم جامع اشتغال و خودکفایی، یا حیات» طراحی شده و میتوان گفت مددجویان را از مراجعه حضوری به ادارات کمیته امداد بی نیاز ساخته است.
مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: سامانه هوشمند امداد (سها)، عمده خدمات امداد را به صورت الکترونیک ارائه میدهد و مددجویان هر درخواستی دارند، میتوانند از طریق این سامانه اعلام نیاز کنند؛ حتی افرادی که تقاضا دارند تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرند، میتوانند با کمک این سامانه، درخواست خود را ثبت کنند.
وی گفت: پیش از راهاندازی سامانه سها، هیچ سیستمی برای ثبت اطلاعات به صورت یکپارچه وجود نداشت و این موضوع باعث کند شدن روند انجام برخی از امور در کمیته امداد امام خمینی(ره) شده بود، اما با کمک این سامانه، خدمات امداد هوشمندسازی شده که به نوبه خود باعث تسهیل و تسریع در ارائه خدمت گردیده است.
عبادی بیان کرد: سامانه دیگر، سیستم جامع اشتغال و خودکفایی یا «سامانه حیات» است که ویژه متقاضیان دریافت تسهیلات و وامهای خوداشتغالی است؛ در گذشته افراد الزاماً باید بصورت حضوری مراجعه میکردند و درخواست میدادند، اما امروزه این نیاز مرتفع شده است.
وی افزود: متقاضیان میتوانند با ورود به سامانه جامع اشتغال و خودکفایی به نشانی hayat.emdad.ir درخواست خود را برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی ثبت کنند و چنانچه واجد شرایط باشند، در نوبت دریافت وام قرار میگیرند.
مدیرکل کمیته امداد استان در پایان اظهار کرد: فلذا با توجه به اینکه کلیه خدمات کمیته امداد، از مرحله ثبت درخواست تا انتها و دریافت خدمت، کاملاً بر بستر اینترنت قابل پیگیری بوده و نیازی به مراجعه حضوری جامعه هدف نیست، تأسیس اداره جدید توجیهی ندارد و علاوه بر آن، در ساختار جدید انشاءالله به زودی شاهد ادغام برخی ادارات و تجمیع خدمات خواهیم بود.